Min hverdag

Bildet mitt
Nordland, Norway
Hverdagen til ei trebarnsmor fra den vakre Helgelandskysten

25. mai 2008

Helga vår

Så var helga kommet til søndag ettermiddag... Fredag var det knallvær. Da var vi i byen å henta ut billettan til Riksteaterets "Folk og Røvere i Kardemommeby" som vi skal dra å se på den 14 sept! Var en del styr med billettan faktisk! Hør nå bare her: Jeg ringte på onsdag, trur jeg det var, for å bestille billetter. Jeg sa vi var to voksne, to barn og ett spedbarn på ca 4 uker. Jeg sa vi trengte ikke eget sete for babyen, men at vi ville sitte på enden av ei rekke. Da kom bomba!! "Du må betale full pris for babyen også!" sa dama i telefonen!! Ble helt satt ut jeg da!! Men, unga var lovet teater, så jeg bestilte da 5 billetter! Da Drago hørte dette ble han i fyr og flammer!! Han hev seg rundt å skrev e-post til Riksteateret, og deretter til Rana Blad! Hvor han forklarte saken, og ytret sin mening om at "dette er jo helt bak mål"!!! , på fredagen fikk han e-post tilbake fra Rana Blad, om at fri-billett var ordnet til babyen. Og vi kunne da dra og hente 5 billetter, og betale for kun 4 av dem!! Senere på dagen fikk han telefon, fra Riksteateret, og de ønsket oss en god forestilling, og informerte om at det var bestemt, sammen med Kinoteateret, at Ingen Spedbarn skal måtte betale for å være med på teater!! Så nå kan vi i alle fall glede oss til forestillingen!! Lørdag fikk vi koselig besøk! Min gode venninne, Kristin, fra studietiden på Nesna, kom på besøk sammen med sine to gutter! Vi er faddere på minstemann, lille Lukas, og synes alltid det er så koselig å få besøk av dem! Lille Lukas er blitt hele 2 år nå, å så lik sin mamma atte!! Han syntes det var riktig stas å kose seg meg sjokoladekjeks, og å kjøre rundt på bilene vi har ute i hagen!! Benjamin er blitt stor gutt på nesten 5 nå, og hadde mye gøy med å leke med vannpistol sammen med gutta! ( De hadde nemlig med seg hvert sitt vann-gevær til JP og TN!) Som dere skjønner av vann-leken, så var det veldig fint vær også lørdag! Ble nå solbrent jeg da :-p I dag, søndag, er det overskya og surt ute! Drago er nå ute å maler, mens unga leker inne på romma sine. Så jeg sitter nå her i stua jeg da,, men datan i fanget! I formiddag var vi oppe på Skillevollen en tur, å så på hundeutstillinga! Så mange fiiiiiiine voffser!! Drago ble litt betatt av chihuahua'ene!!! " Sånn kan vi ha når vi blir gamle" sa han da!! Tittet også litt på Rally-lydighets konkuransen som var der! Dette har jeg virkelig lyst å begynne på med Kaijsa, når nå babyen er vell ute!! Rosann har Kristine-Mari her i helga. Rosann virker som hun blir litt lei av å må ta hensyn til besøket sitt,, så hadde nok vært nok for henne om besøket bare hadde vært fra fredag til lørdag! Så hadde hun slippet å dele datan sin :-) Har nå jaget dem ut på en liten sykkeltur nå da!! Vell.. Tenker jeg må begynne å forberede middagen. Vi skal steke biff i dag!! nam nam

Ingen kommentarer: