Min hverdag

Bildet mitt
Nordland, Norway
Hverdagen til ei trebarnsmor fra den vakre Helgelandskysten

13. mai 2008

dagen i dag

I byen en tur i dag.. må jo finn meg nåkka tell 17 mai! Dær va no ikke akkurat mye å skryt av nei! Fant meg en tights!! så får eg bruk en tunika over den.. KappAhl ska slutt me mammaklær, så dær va det kun to bukse igjen... en som var aaaaalt for stor og ei som var ministørrelse!! Så nå er eneste butikken som fører litt mammaklær, Exit, og der bør man helst ikke være stor før man får magen! jaja.. må nok bare krype til korset, og handle online! Titta litt på 60 års-gava til pappa også.. men ikke lett å bestemme seg alene! Jeg var i byen alene, mens Drago og guttan svei av 3000kr på maling til huset!! Etterpå var det matbutikk Så da vi var hjemme var jeg helt pumpa!! Lå rett ut på sofaen ett par timer etterpå, mens Drago og guttan styra på ute. Begynner å bli drittlei bekkenet nå!! Vondt å sove om natta.. slutt på lange turer... er forsøk på hagearbeid slo nå fast at det er bare å Glemme! Føler virkelig med Monika som har slitt med dette i flere år!! OG jeg må bare innrømme det, først som sist... Jeg er IKKE flink å lytte til kroppen min,, og godta at jeg IKKE kan fortsette som før! Har det ikke i meg, at jeg skal ligge hjemme mens Drago styrer på med hageting ute, eller tar ungene på tur i skog og mark! jaja.. Ellers har jeg det nå greit. Er mye trøtt for tida.. men det er vel fordi jeg ikke sover ordentlig. Inni magen er det masse liv hele tida! Nå er det så man savner tilbake til den tida da man måtte være rolig å stille for å kjenne liv... værst er det når det sparkes rett ned på tisseblæra!! hehehe .. men artig er det nå også da!! Så langt har jeg gått opp bare 6 kg, og synes selv at det ikke er så ille.. Her ene dagen så sa mamma at jeg hadde så lita ei rompe!! hehehe!! lita og lita fru blom! men gøy å høre henne si det da!! Skal nå snart begynne å male furukommoden til babyrommet, så, når den er ferdig så kan jeg få ned babyklærne fra loftet. Vaske dem og legge dem på plass...Sammen med det nye jeg har kjøpt! Det gleder jeg meg til... å ta frem alle de nusselige små plaggene.. Navn... Drago er kommet i siget nå,, så i går kveld satt vi å noterte navn.. Ikke helt enig på alt men.. f.eks så synes jeg Mattis er veldig fint! Mens han liker ikke det, men vil gjerne ha Chris og andre harde K-navn! Og jeg liker ikke harde K-navn! Men, bevares,, vi er enige om mange også.. så vi finner vel ett til slutt! Vi har en felles favoritt...men den røper jeg ikke ennå!! jaja... nå er det tid for kveldsmat før jeg skal kose meg med de andre frustrerte fruene!!

2 kommentarer:

Rita Pepita sa...

Det e virkelig kjempe daarli at Mo, ein by paa dein stòrrelsen, har saa himmla lite klaer for dem gravide! Dem maa jo forstaa at hadde utvalget vòrre t stede saa hadde jo folk handla der!
BAH!!!!

Handle online jah =)
- og send meg link paa epost eller post bilda av d du kjòp! =D

Lita-rumpe kompliment fra mamma? =D
eg e sjokkert! =D
Men hu snakke jo fra levra, saa da maa det jo vaer sant =)

MayCo sa...

:-)