Min hverdag

Bildet mitt
Nordland, Norway
Hverdagen til ei trebarnsmor fra den vakre Helgelandskysten

22. apr. 2008

Syke menn vs Syke kvinner

Hvorfor er det slik at når menn er syke,,, så er de såååååå syyyyyyyke? De ligger på sofaen å stønner og bærer seg.....drikker te med sitron og honning og gir klart utrykk for "huff så jævli syk jeg er!!" Men,, når vi kvinnfolk er syke; med bankende hode,,, tett over alt og vondt over alt. Så, ja, da gjør vi fortsatt alt vi ellers gjør! Vasker klær, rydder maskina og lager mat! Jah! tilogmed når mannen er hjemme, og kvinnen har satt seg ned i stolen med sin kopp syke-te, så, jah, så jammen er det ikke kvinnen som må reise seg for å hjelpe unga med klær etc,,,, mens mannen sitter fordypet i laptoppen sin, og later som han ikke hører ungene som spør om hjelp!!!! Jeg bare spør: Er virkelig mannen mer syk en kvinnen? eller Tror bare mannen at når han er syk, så er han i fare for å dø. Mens kvinnen, hun bare kan ikke tillate seg å bli ordentlig syk før unga er i seng!!

4 kommentarer:

Monika sa...

hehe det er nok slik at du snakker for alle kvinner i hele verden her;-)

Rita Pepita sa...

hihi - jeg syns ogsaa det virker som at menn blir sykere..

men her i huset saa er det litt anderledes, for har jeg bare litt vondt i hode eller saar hals. da MAA jeg hute meg til aa holde meg under teppet, mens han lòper skytseltrafikk etter kald klut/te/eller hva annet det maatte vaere som trengtes =P
han er veldig snill saann sett han mannen min =)

MayCo sa...

snille renato!!

Monika sa...

Rita det får du håpe holder seg i årene som kommer, også og etter at barn har ankommet din verden;-)