Min hverdag

Bildet mitt
Nordland, Norway
Hverdagen til ei trebarnsmor fra den vakre Helgelandskysten

21. apr. 2008

planlegging

I dag har jeg vært flink, selv om jeg er tett i desa!! Har satt meg ned å planlagt middager for hele uka, PLUSS at jeg har skrevet handleliste for alt vi trenger denne uka!! Så får vi bare håpe at vi greier å holde oss til lista,, så slipper vi flere turer til butikken denne uka. (men melk må vi kanskje handle inn flere ganger,, for dèt er virkelig forbruksvare her i huset!!) Hadde vært så kjekt om vi greier det.. for butikker og meg, vi hører ikke sammen!! hehe ;-P Ellers.. Hadde Johan-Petter til tannlegen i dag. Enda et hull mellom to jeksler som måtte fylles. Han fikk bedøvelse, og det gikk bedre enn forventet, heldigvis! Er så frustrerende at han plages sånn... skulle ikke måtte oppleve borring så mange ganger, i en alder av 7 år! Tennene pusses to ganger pr dag, + fluor og tanntråd! Juice har vi nesten aldri, og brus kun på lørdager (samt snoop)... men alikevell!! Han har dårlig spyttproduksjon, og Veldig tette tenner... så det er ikke bra! Når han blir 8 skal det vurderes om han må til kjeveortoped for vurdering av tiltak. .. Men jeg tok nå med meg flinke gutten min til byen, så han fikk to nye hotwheels og nye pokèmon-kort! I samme slengen var jeg innom og kjøpte meg god te og Frutin (mot halsbrannen). Selvsagt hadde jeg glemt fargenr. på garnet mitt,, så jeg må nok innom en tur i morgen eller onsdag og kjøpe mere garn til hakkingen. Ellers, så har nå mamma og pappa vært her i dag. De spiste nå middag sammen med oss og dro ikke hjem før i halv seks-tida. Tore-Nikolai er nå invitert i bursdag på onsdag, så det blir nå spennende å se om han vil være der alene... jeg håper det.. for jeg vet ikke en gang hvordan foreldra til ungen ser ut en gang.. og har ikke lyst å være hos noen jeg ikke kjenner... Åh ja! glemte å si.. jeg har fått kombinert italiagave-bursdagsgave fra mamma og pappa... Perleøredobber samt gullsmykke m/perle,samt to gullkuler! Kjempefint!!!!!!! Skal se om jeg får lagt ut bilde. Ellers så fikk vi enda en gave til babyen fra maddalena og roberto. Skikkelig fint seng-sett!! skal legge ut bilde av det også senere Drago fikk skikkelig stili skinnjakke!! Unga fikk stilige klær (rita hadde nok en finger med i spillet ja!!) samt barne-ordbok i italiensk og spill. Og til Dragos store glede,,, masse sjokolade! Han er helt hekta for tiden!! Heldigvis klarer jeg å begrense meg godt! Synes ikke det er så godt for tiden!! Var rart å få rosann i hus igjen etter lang tid med fri. Men hun er nå den samme,,, hehehe så det er nå greit!

1 kommentar:

Rita Pepita sa...

hihi
saa klaaaart maatte jeg ha en finger med i spillet!
Mamma mener godt, men syns ikke alltid at det hu syns er kult virkelig er kult =P