Min hverdag

Bildet mitt
Nordland, Norway
Hverdagen til ei trebarnsmor fra den vakre Helgelandskysten

17. apr. 2008

hakking

i dag har jeg hakket masse på babyteppet! på tide jeg fikk ånden over meg igjen,,skal jeg ha sjans å bli ferdig til august!!! Jeg hakker masse lapper på ca 25 x 20 cm, i ullgarn, som jeg til slutt skal hekle sammen til et lappeteppe! Blir så fin struktur i hakkingen synes jeg! For de som lurer, så kalles også hakking for tunisisk hekling. Du kan kalle det en slags blanding av hekling og strikking, og er ypperlig til tepper, jakker, luer, grytekluter og annet som skal være litt tykt! Det er veldig enkelt å lære seg!! Vell.. tilbake til hakkingen!!

2 kommentarer:

Monika sa...

bilde?!!!

Rita Pepita sa...

Der minnet du meg paa hakkingen igjen! =D

skal ta aa undersòke om det, husker aa ha sett noe du har hakket tidligere.
og strukturen i stoffet blir veldig fint ja!