Min hverdag

Bildet mitt
Nordland, Norway
Hverdagen til ei trebarnsmor fra den vakre Helgelandskysten

23. feb. 2009

noe nytt

Natta i natt var forferdelig!! Gikk å la meg ca 22.15, etter en koselig skype-date m rita! Til da hadde Emilijan sovet godt,,,men så.. 22.30 begynte det!! Han hoster, er tett i brystet--full av slim, og våkner derfor!! Han må opp (for å prøve å få opp noe slim), og så ned igjen! Så gikk det 5 min, max!! på'n igjen!! Jeg la meg på sofan, slik at Drago kunne sove, for å få sove, slik at jeg kunne sove senere (så slipper begge å bli utslitt)...for når det begynner slik, så vet vi at det kommer til å fortsett i timevis.. (har vært slik i over en mnd nå...) Så, min natt var som følger...Opp med lillemann hver 5minutt!! Av og til gikk det litt lenger,,,akkurat lenge nok til å finne en behagelig stilling i sofaen, før det var opp igjen!! Prøvde å ta han med i senga i steden, men funka ikke..for han får vondt når han hoster,,så det hjalp ikke å ligge i armene mine heller!! Det eneste som hjelper han litt, er kaldt vann og å ligge på siden.. vell.. jeg fikk meg til slutt ca 2 timer sammenhengende søvn, på sofaen, før jeg ganske så skutt, gikk i senga i fem-tida..så når han da våknet litt før 6, kunne drago ta over! Så, som nevnt tidligere, er det ommentrent slik den siste måneden har vært..med et par gode netter innimellom (dvs vi er bare oppe 4-5 ganger pr natt!) Jeg er utslitt!! Drago skal nå ha to uker nattskift,,,men ba han i dag om å ta egenmelding i tre dager, for jeg kommer til å stupe om jeg skal være oppe hele natten, samt til i to-tiden på dagen,,,og de andre unga kommer hjem,,,og ikke et øyeblikks hvile før kvelden kommer.. Det er så trasig for lillegutten,,,han får jo aldri hvilt ordentlig ut... Heldigvis får han sovet bedre ute i vogna, i frisk luft, så med en trilletur, får han seg i hvertfall ett par timer søvn.. vell... nå er det ut å trille.. må hente Tore-Nikolai i barnehagen... Bilen lager skumle lyder, så Drago tørr ikke bruke den...(på onsdag flyr flere tusen ut av vår konto, og inn på verkstedets konto..)

Ingen kommentarer: