Min hverdag

Bildet mitt
Nordland, Norway
Hverdagen til ei trebarnsmor fra den vakre Helgelandskysten

3. jan. 2009

litt oppdatering

Lenge siden jeg sist skrev noe særlig til innlegg...har mest blitt litt mobil-blogging i full fart! så her kommer litt.. -vi feiret jula hjemme i år, og hadde det veldig rolig og koselig..vi fikk alle mye fint til jul..særlig gutta da!! av oss fikk dem hvert sitt nye sett ski,, og det ble veldig populært!! (det dumme var at jp sine ski-sko var for store, og nye i hans str kommer ikke inn i butikken før uke 2).. Ellers gikk det mye i lego! De fikk åpne gavene fra sin onkel Frantz i halv elleve-tiden, mens vi prata på skype... og da det viste seg å være lego til dem begge,-ja da var resten av dagen reddet!!! De var opptatte med hvert sitt sett frem til klokken var nesten fem på ettermiddagen!! JP fikk stor Lego Racers-sett, og TN fikk Lego Politi-trailer-stasjon! Middagen, som var ribbe, ble avbrutt av skog-nissen som kom innom med flotte gaver til alle sammen!! Juleaften ble lang,, så unga var ikke i seng før kl 23.oo den kvelden...lykkelige og slitne!! Emilijan-Andrè var forkjølet i jula (veldig tett i nesa), og dermed litt ekstra krevende...men slik er det nå med de små! Selve juleaften var det skikkelig jule-stemning også ute.. med kuldegrader og masse snø! mens resten av juledagene var preget av regn, vind og holke! Vi var hjemme hver dag, med untak av en ettermiddag da vi dro til et vennepar på en koselig julekaffe. -Etterhvert ble det avgjort at vi skulle feire nyttår sammen med Bjørn-Terje m/fam (for dere som ikke vet det; så er det min lillebror)i Engavågen.. og typisk som det kan bli...ble vi syke både jeg og Tore-Nikolai! For Tore-Nikolai begynte det alt natt til lørdag, med øreverk,, etterhvert fulgte jeg på, med skikkelig vondt i halsen (også jeg som hadde avslutta min penicilin-kur for halsbetennelse 1.juledag !!) VI hadde tenkt å dra selve nyttårsaften,, men så ble det meldt storm til den dagen!! Etter en del frem og tilbake, tenkte vi som så at TN sin øreverk ville nok gi seg (for den pleier ikke vare så lenge), og jeg kunne overleve på paracet og halsdrops! Så vi dro da, dagen før nyttårsaften.. og siden det allerede da blåste VELDIG friskt utpå havet, kastet jeg innpå 2 reisesyketabletter!! Jeg blir nemlig Veldig fort sjøsyk!!!!! Katti ble levert til mamma og pappa, mens Kaijsa tok vi med oss Vel fremme hos min kjære bror,hans frue og to unger, koste vi oss fryktelig masse!!! Første morgenen der, stod de opp med minstemannen vår,, så vi fikk sove ekstra!!!DEILIG! VI koste oss masse der, frem til 2.nyttårsdag da vi reiste hjem igjen!! Deilig mat, masse gåtteri, skravling og mye kos er beskrivelsen av det kjempehyggelige oppholdet der!!!! Og Emilijan-Andrè har nok funnet sin favoritt onkel, så mye oppmerksomhet som han fikk der!!! Bjørn Terje er nå bare en super onkel for alle gutta!! Det eneste skåret i gleden der, var at dessverre så gikk ikke øreverken over for stakkars Tore-Nikolai, så det gikk med masse paracet! så derfor, samme dag vi dro, var vi innom hos legen i Engavågen, og fikk konstatert ørebetennelse... Huset BjørnTerje og Heidi har, er et gammelt ett som de kjøpte, bygga på og pussa opp,, og er blitt kjempekoselig!! Ungene deres, Isak og Naomi er bare hærlige unger,, som absolutt ikke ville la tante reise hjem ;-) -- vell.. det var en oppsummering ellers.. jeg er fortsatt gruggen i halsen..Har vært mye syk denne høsten/vinteren og det er slitsomt.. Tore-Nikolai sov hele natten i natt..uten vondt! så der er det fremgang! Dessverre glemte vi å legge tanna på rommet hans i natt,,, så tannfeen hadde ikke kommet å byttet tanna for penger... så i natt får vi se om hun kommer!! Emilijan er fortsatt ikke helt i form, men det som plager han mest nå er vondt gommene..for der er det nok tenner på gang! --I dag snudde han seg for første gang over fra rygg til mage!!! I skrivende stund er guttene ute å leker seg i 17 minus-grader og masse snø! JP susa nettopp forbi på sparken de fikk fra bestemor og bestefar!! jeg har lagt minstemann, men han er vist ikke så villig til å sove...så jeg får avslutte nå.. GODT NYTT ÅR TIL ALLE DERE SOM LESER MIN LILLE BLOGG!!

Ingen kommentarer: