Min hverdag

Bildet mitt
Nordland, Norway
Hverdagen til ei trebarnsmor fra den vakre Helgelandskysten

1. juni 2010

Skattejakt/orientering

Så var vår første skattejakt over.
Jeg og Tore-Nikolai har lenge planlagt at når det startet opp, så skulle vi være med! Skattejakt, er rett og slett orientering. Bare at det er lagt opp for barn fra 6-9 år, gjerne i følge m familie, og uten tid-taking.
Dagens løype var på Hauknes. Siden vi var litt sene å finne frem til start-stedet (skolen) så kom vi oss litt sent opp i løypa.
Vi hadde det kjempeskøy, bare jeg og Tore-Nikolai, sammen i ukjent skog med bare et kart til hjelp!!
Siden jeg er mildt sagt elendig på å orientere meg (og fått det faktisk svart-på-hvitt hos min nevropsykolog), så sier det seg nesten selv,,,,vi rota en del!! Post 1 til post 2, vell...det ble post 1 til post 3! Post 5 til post 6, ble til post 5 til post 8!!! Og der vi trudde vi skulle finne nr 9, der fant vi nr 7, som vi absolutt ikke fant der vi trudde den var,-og hadde gitt den opp!!! Så de vi var gode på, det var post 1, 4 og 5! Da vi til slutt var nesten nede, og da hadde funnet den riktige nr 9, ja da fant vi ut at vi skulle ikke gi oss før vi hadde merket av nr 2 også.. så vi gikk tilbake til der den skulle være. ( og det var ikke så langt unna, for løypa endte ganske nær der den starta), men da vi kom til post 2, så hadde den blitt tatt ned!
...Så vi skjønte jo da at vi var nokså seine!
Vel fremme til målplassen, stod det kun noen få arrangører igjen, som ventet bekymret og hadde tenkt å begynne å lete oss opp........
Litt flaut ja!
Men vi hadde det superskøy!!
Tore-Nikolai som først satt å gruet i bilen på turen dit, han gleder seg nå masse til neste ukes skattejakt!!
Ja, han var jo faktisk så heldig at han vant dagens deltager-premie!! Drikkeflaske og kortstokk ;o)

2 kommentarer:

Rita Pepita sa...

OJ!!!
så artig å høre!!

prøv å ikke gå dere vill neste gang også da =P bruker dere kompass også?

MayCo sa...

hehe vi skal prøve!! nei, ikke kompass.