Min hverdag

Bildet mitt
Nordland, Norway
Hverdagen til ei trebarnsmor fra den vakre Helgelandskysten

22. mars 2009

feber..

Emilijan er syk stakkar.. Han blusset plutselig opp med høy feber i går ettermiddag. over 39 grader. Han var super-slapp og ville ikke spise heller.. (Og Nei, trur ikke det er pulkturen som gjorde han syk, for han var god og varm nedi der, og vi hadde vindskjerm og trekk over han så han fikk ikke trekk på seg!) vi la han til normal tid,og gav han paracet og han sov forholdsvis greit mens vi kosa oss med god mat og god film (to'ern om Arn, tempelridderen!!) Så, da vi var kommet oss i seng, var han blitt værre.. så det endte opp med at jeg sov med han oppå meg i stua..Ikke det at det ble så mye søvn på noen av oss da.. han lå mest i en døs, pga over 40 i feber. I dag har det vært det samme.. la han nettopp nå, med 39,7 i feber..så får vi se om han får seg litt søvn. For han har bare hatt smådupper utover hele dagen i dag, og har heller ikks spist, bare fått i seg litt drikke. Håper han blir bra snart, for det er ikke noe gøy at lille gullet skal ha det sånn..Stakkar'n er jo helt kaputt!! Ellers er han snørrete, og har begynt å hoste ekkelt om natta igjen (men heldigvis ikke så alt for ille ennå) Er jo litt synd for de andre gutta også når lillebror er syk..for de synes jo synd i ham, -samtidig blir det jo trist for dem fordi vi får ikke gjort så mye med dem da.. (vi fikk nå spilt en runde scrabble da, - så det hjalp litt!) Er ikke Emilijan bedre i morgen, ringer jeg nok legen og forhører meg litt. Også får jeg få meg ei sykemelding så Drago kan være hjemme fra jobb (for han skal på nattskift, og da blir det for tøft for meg alene) Ellers er det ikke mye nytt.. --vi små-fantaserer nå litt om ferie i kroatia (og da helst en tur til italia i samme slengen), men alt kommer nå ann på om hvordan skatteoppgjøret ser ut! Og Drago er veldig pessimistisk :( Drago skal også undersøke mulighetene for at han kan ta ut pappapermisjon,,så får vi kanskje 6 uker sammen ;) jaja..nå skal jeg få i meg litt mat mens jeg kan!!

2 kommentarer:

Rita Pepita sa...

huff =(
leit at han har vært syk! men godt at han er bedre i dag da =)

har ikke fått skattepapirene jeg da!
- dem skal leveres innen 1.april?

MayCo sa...

30 april. ja, men stygg hoste på natta igjen! Så drago har fått sykemelding for å være hjemme fra nattskift