Min hverdag

Bildet mitt
Nordland, Norway
Hverdagen til ei trebarnsmor fra den vakre Helgelandskysten

8. okt. 2008

høstferie

Er på hytta nå.. bare innom nede på gården for å ringe presten og frisøren! Vi skal ha barndåp på søndag, og må ha sånn dåps-samtale med presten først! Så han skulle vist komme til hytta i morgen, pga det har blitt noe feil en plass.. for egentlig skulle det gjøres på mo.. (slipper ikke unna nei!!) Også har jeg ordnet meg time til frisør til fredag,, men har ikke peiling på HVA jeg skal gjøre med håret!! også klær da.... kan man ha mørke klær på seg i dåpen??? føler liksom det ikke blir helt rett!! så da må jeg ha klær også!!! Været her på hytta har ikke akkurat vært på topp! i dag er det fint, men vind, ellers har det vært vind og regn! Søndagen hadde vi en kjempekoselig dag da.. da fikk vi besøk av JP sin kompis fra skola, og hans foreldre. Planen var tur på st.hans haugen for bålkos, men værgudene var langt fra på vår side, så da fikk vi i steden lånt grillkåten til Arnold, også tuslet vi dit isteden, og grilla pølser og steka vaffler på bålet! Riktig trivelig hadde vi det sammen :-) Mandag måtte jeg til byen på barseltreff, samt for å treffe Kristin fra mine studiedager, så det var en hektisk dag...Men koselig da,, å treffe henne igjen, og guttan hennes, spesielt lille Lukas som jeg er gu'mor for. Drago jobbet natt til tirsdag og natt til i dag, så jeg og unga har vært alene noen dager her, men det har gått fint! Gutta trives så godt her ute,,, så om regnet øser eller sola skinner,, er ikke så veldig nøye for dem, også har de jo DS'ne sine når de blir alt for våte!! Det er hektisk til tider her,, når lillegutt har vondt, og jeg samtidig skal lage mat, vaske opp etc... men guttene er nå flinke og tolmodige.. I går var det supert å ha store gutter i alle fall! for da var det JP som gav lillebror flaska, mens jeg fikk laget ferdig middagen,, så da fikk vi spise sammen i fred (innimellom mageknipen til Emilijan) vell.. ellers ikke mye nytt.. Heldigvis er TV'n på hytta god.. så jeg får med meg Grays og Brothers and Sisters!! Fikk faktisk sett Jakten på kjærligheten i går,,, og det er ikke ofte jeg får sett noen program som begynner før 21.30 på kvelden!! lillegull er veldig ok sånn sett.. for mellom 21 og 21.30 er han i seng.. da er det natta!! som regel sover han da til mellom 01 og 02, for å spise, og etter det er det varierende mellom 05 og 07.30 hvortid han våkner! I natt spiste han kl 02.30, så bæsja han i sekstida... men sov.. så jeg bare bytta på han mens han sov og la han igjen,, så sov han til 07, så litt småslumring i senga med meg til klokka 08!!! det kjentes veldig godt ut må jeg si!! blir ikke så ofte innom her for tiden, men det vil nok bedre seg tenker jeg.. går nå bare å venter på at lille Emma skal komme til verden i Tønsberg nå....

Ingen kommentarer: