Min hverdag

Bildet mitt
Nordland, Norway
Hverdagen til ei trebarnsmor fra den vakre Helgelandskysten

25. aug. 2008

AuAuAu!! (advarsel: puppesnakk! (og litt annet!)

vondt i puppa mine!! Lille Emilijan spiser ikke pent, og som resultat har jeg så vonde pupper at jeg ikke greier amme nå :-( Har også en begynnende brystbetennelse tenker jeg.. for i går og i natt hadde jeg feber, i tillegg til vonde og sprengte bryst..litt bedre i dag da..har fått pumpa og tatt varm dusj,, ikke bare-bare dette med amming!! Har tatt avgjørelsen nå, at jeg kutter ammingen... -føles litt trist, men også som en lettelse... Har vært så mye tull og strev med den,, og tross alt holdt jeg nå ut mye lengre enn med de to første da! (må jo trøste meg selv litt da....)Men når det blir slik at jeg sitter å gruer meg til han våkner og skal ha pupp,, at tåra spretter fordi det er så vondt,,, da er det jammen ikke mye kos asså!! Men jeg har i alle fall hatt nok melk denne gangen da.. lillemann har gått fint opp i vekst, var tett på 4kg fredag!! og strukket seg fra 50 til 52cm! Ellers, jeg kan gå litt lengre turer nå.. men bekkenet er ikke akkurat toppers ennå. Men Kaijsa er i allefall lykkelig over den daglige lille trilleturen !! Og i går fikk hun ekstra tur, for da var hun med Drago og guttan på fjelltur opp mot Smaltind! I mellomtiden var jeg i Sila, og lille Emilijan fikk kvalitetstid med bestemor og bestefar!! Han synes vist bestemor er veldig morsom, for han flira til henne!! Vell.. nå skal jeg koke flasker og pumpe!! Jammen en kjip bakdel med å kutta ut puppinga---flaskevask og flaskekoking!!

1 kommentar:

Rita Pepita sa...

leste i en annen blogg at man me "jurbetennelse" skal massere puppa under dusjen, selv om det er vondt, det skal vistnok hjelpe betennelsen gaa ut fortere. Har du kuler inni der?? Er dem i saa fall en skal massere lòse.

Er glad for aa hòre at du har valgt aa kutte ammingen! Skjònner det er litt leit da.. men men!!


Faar ikke ringt jeg - men hvis du har lyst og overskudd til aa prate litt en dag, saa slaa paa traaden!